In verband met mijn bruiloft neem ik tussen 5 en 11 juni helaas geen bestellingen aan.
Algemene voorwaarden
Download of lees hieronder de algemene voorwaarden van Op een plankje.

1. Definities
1.1. Op een plankje: Randi Doddema, handelend onder de naam “Op een plankje”, vestigingsadres Dotterbloem 35, 9679 MA te Scheemda, ingeschreven bij de kamer van koophandel onder nummer 88312003;
1.2. Opdrachtgever: de partij die Op een plankje de opdracht geeft om een product of dienst te leveren;
1.3. Offerte: elk aanbod door Op een plankje aan Opdrachtgever
Overeenkomst: een overeenkomst die tussen Op een plankje en Opdrachtgever wordt gesloten inclusief de eventueel na de totstandkoming overeengekomen wijzigingen(en), en het overeengekomen meer- en/of minderwerk;
1.4. Opdrachtbevestiging: de schriftelijke bevestiging van de overeenkomst tussen Op een plankje en Opdrachtgever, opgemaakt door Op een plankje;
1.5. Voorwaarden: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen;
2. Toepasselijkheid
2.1. Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle Aanbiedingen van Op een plankje en/of alle met Op een plankje gesloten Overeenkomsten en op alle overige rechtsbetrekkingen tussen Opdrachtgever en Op een plankje.
2.2. De Voorwaarden zijn voorafgaand aan de Overeenkomst samen met de Offerte door Op een plankje aan Opdrachtgever toegezonden en indien gewenst afgedrukt overhandigd. Middels de opdrachtbevestiging bevestigt de Opdrachtgever dat hij de Voorwaarden heeft ontvangen en akkoord heeft bevonden.
2.3. Indien Opdrachtgever onverhoopt niet akkoord is met de Voorwaarden dient hij daar onmiddellijk schriftelijk melding van te maken bij Op een plankje. De overeenkomst komt dan onmiddellijk te vervallen en alle eventueel reeds uitgevoerde verplichtingen worden over en weer teruggedraaid. Reeds door Op een plankje verrichte werkzaamheden en ingekochte/ingehuurde zaken en personen dienen dan wel door Opdrachtgever te worden betaald.
2.4. Indien Opdrachtgever niet binnen 2 werkdagen na de opdrachtbevestiging heeft gehandeld conform artikel 2.3. wordt Opdrachtgever geacht akkoord te zijn met de Voorwaarden.
2.5. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- en of andere voorwaarden van Opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen. Voor het geval de Opdrachtgever verwijst naar haar eigen voorwaarden en die voorwaarden van toepassing verklaart, dan komen Partijen middels aanvaarding van deze Voorwaarden van Op een plankje nadrukkelijk overeen dat Op een plankje niet gebonden is aan die voorwaarden van Opdrachtgever.
2.6. Afwijkende bepalingen zijn slechts geldig als deze vooraf uitdrukkelijk schriftelijk tussen Opdrachtgever en Op een plankje zijn overeengekomen.
2.7. Indien enige bepaling van de Voorwaarden nietig is, dan blijven de overige bepalingen van kracht. Voor de nietige bepaling stellen partijen een geldige bepaling in de plaats conform artikel 2.6.
3. Offerte/overeenkomst/opdrachtbevestiging
3.1. Een Offerte van Op een plankje is vrijblijvend en geldig gedurende 30 dagen tenzij Op een plankje anders aangeeft of de offertetermijn heeft verlengd.
3.2. De Overeenkomst komt tot stand door tijdige aanvaarding van de Offerte door Opdrachtgever tenzij Op een plankje onmiddellijk schriftelijk de Overeenkomst intrekt.
3.3. Als Op een plankje de Opdrachtgever een schriftelijke opdrachtbevestiging stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de overeenkomst, onder voorbehoud van typefouten.
3.4. Eventuele aantekeningen en reacties van Opdrachtgever op de Offerte van Op een plankje maken geen deel uit van de Overeenkomst tenzij Op een plankje die alsnog schriftelijk bevestigt.
4. Financiën
4.1. Alle genoemde of geschreven prijzen van Op een plankje zijn in Euro’s en inclusief btw tenzij anders staat vermeld in de Offerte en/of op de factuur.
4.2. Op een plankje kan Opdrachtgever in specifieke gevallen een borg vragen voor het verstrekken van presentatiemateriaal.
4.3. Prijsverhogingen voortvloeiende uit aanvullingen en/of wijzigingen door de Opdrachtgever zijn voor rekening van de Opdrachtgever.
5. Voedselveiligheid
5.1. Op een plankje zal toezien op de voedselveiligheid door gebruik te maken van het HACCP-systeem en zich houden aan de daaruit voortvloeiende werkwijzen en procedures.
5.2. Op een plankje is hiervoor verantwoordelijk tot het moment van levering aan de Opdrachtgever.
5.3. Bij overdracht draagt Op een plankje de verantwoordelijkheid van de voedselveiligheid over aan de Opdrachtgever. De Opdrachtgever krijgt van Op een plankje de benodigde informatie over het op temperatuur houden van de producten.
5.4. De producten van Op een plankje worden zodanig verwerkt dat deze op de dag van levering geconsumeerd dienen te worden tenzij anders is overeengekomen. Op een plankje is op geen enkele wijze verantwoordelijk voor de gevolgen van het feit dat door Op een plankje geleverde etenswaar op een later tijdstip, dat wil zeggen niet de dag van levering, wordt genuttigd.
5.5. Op een plankje kan enkel rekening houden met voedselallergieën, intoleranties of uitzonderingen die tijdig vooraf kenbaar gemaakt zijn door de Opdrachtgever en die door beide partijen schriftelijk bevestigd zijn.
6. Verplichtingen Opdrachtgever
6.1. Door Op een plankje aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde zaken geschikt voor hergebruik, zoals planken, schalen en servies, blijven eigendom van Op een plankje en worden na de opdracht aan haar geretourneerd. Partijen regelen samen hoe en wanneer dit gebeurt.
6.2. Opdrachtgever zal deze zaken met zorg behandelen zoals een goed huisvader betaamt.
6.3. Opdrachtgever zal schade aan door Op een plankje ter beschikking gestelde zaken vergoeden op basis van nacalculatie.
7. Wijzigingen/annulering overeenkomst
7.1. Indien Opdrachtgever de overeenkomst na de opdrachtbevestiging wil wijzigen zal Op een plankje hier actief in meedenken zonder dit te kunnen garanderen. Artikel 3 van de Voorwaarden is van toepassing en reeds aan Opdrachtgever verzonden facturen blijven geldig.
7.2. Indien de wijziging een beperking van de Overeenkomst inhoudt of als Opdrachtgever de uitvoering van de opdracht opschort of de Overeenkomst opzegt zal Opdrachtgever het volgende percentage van de prijs van de geannuleerde opdracht aan Op een plankje vergoeden ter zake onkosten, schade, inkoop en gederfde omzet:
In geval van een of meerdere borrelplanken:
A. Binnen 24 uur van de opdracht: 100%;
B. Tussen 1 en 2 dagen van de opdracht: 50%.
In geval van een grazing table:
A. Binnen 48 uur van de opdracht: 100%;
B. Tussen 7 en 2 dagen van de opdracht: 50%;
C. Tussen 2 weken en 1 week van de opdracht: 20%.
7.3. Dit bedrag wordt met Opdrachtgever afgerekend middels de eindfactuur.
8. Klachten
8.1. Op een plankje zal de uitvoering van de opdracht controleren tot het moment van levering. De voedselveiligheid wordt hierbij gewaarborgd volgens de HACCP zoals beschreven in Artikel 5 van de Voorwaarden.
8.2. Opdrachtgever zal een zichtbaar gebrek binnen 1 uur na constatering aan Op een plankje melden.
8.3. Opdrachtgever zal een niet zichtbaar gebrek binnen 24 uur na de uitvoering van de opdracht schriftelijk aan Op een plankje melden.
8.4. Opdrachtgever zal een klacht over een factuur van Op een plankje binnen 5 dagen na de factuurdatum schriftelijk aan Op een plankje melden.
8.5. Op een plankje is verplicht een klacht zo spoedig mogelijk te beoordelen, adequaat af tewikkelen en, indien deze terecht is, zo nodig/mogelijk in overleg met Opdrachtgever op te lossen.
8.6. Een klacht van Opdrachtgever geeft Opdrachtgever geen recht om de overeenkomst op te zeggen of betaling (gedeeltelijk) na te laten of uit te stellen.
8.7. Een klacht na de klachttermijn kan niet leiden tot creditering/restitutie. Dit geldt ook indien Op een plankje niet in staat wordt gesteld om een klacht zo spoedig mogelijk te beoordelen of op te lossen.
9. Aansprakelijkheid/overmacht
9.1. Op een plankje is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van de opschorting van haar werkzaamheden of de opzegging van de overeenkomst wegens te late betaling door Opdrachtgever.
9.2. Op een plankje is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen die voortvloeien uit foutieve inlichtingen die Opdrachtgever aan Op een plankje heeft verstrekt.
9.3. Op een plankje is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van de uitvoering van de opdracht tenzij die schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van Op een plankje.
9.4. Opdrachtgever zal schade die door hem wordt aangericht bij de uitvoering van de opdracht verhalen op zijn eigen verzekering en vrijwaart Op een plankje ter zake voor aanspraken tot schadevergoeding van derden.
9.5. Elke aansprakelijkheid van Op een plankje is beperkt tot de netto factuurprijs van het onderdeel waaruit de schade is voortgekomen, althans het bedrag dat de verzekering van Op een plankje in dat geval vergoedt.
9.6. Op een plankje is op grond van overmacht niet aansprakelijk als hij door omstandigheden of gebeurtenissen buiten zijn invloed niet aan de overeenkomst kan voldoen. Dit kunnen omstandigheden en gebeurtenissen zijn, die in algemene zin de opdracht onmogelijk maken, zoals rampen, oorlog en staking, of in specifieke zin, zoals extreem weer, brand, energie uitval, ongelukken, etc.
10. Einde overeenkomst
10.1. Iedere overeenkomst is eenmalig tenzij dit anders is overeengekomen. Zij eindigt van rechtswege zodra de uitvoering van de opdracht heeft plaatsgevonden en de werkzaamheden zijn betaald. Tussentijdse beëindiging van de Overeenkomst door de Opdrachtgever is niet mogelijk. Indien de Opdrachtgever een consument is gelden de wettelijke bepalingen.
11. Toepasselijk recht/bevoegde rechter
11.1. Op de overeenkomst en alle daaruit voortvloeiende geschillen is Nederlands recht van toepassing. De Nederlandse tekst van deze Voorwaarden is bindend en prevaleert boven vertalingen daarvan.
11.2. Alle geschillen in verband met de overeenkomst zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Op een plankje gevestigd is, tenzij door regels van dwingend recht anderszins wordt bepaald.